ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗΣ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
«Αγωνιζόμαστε για να μη… χάσουμε το τρένο» έλεγε το ευρηματικό σύνθημα, με το οποίο δεκάδες μέλη και στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. διαδήλωσαν χθες την αντίθεσή τους στα σχέδια ιδιωτικοποίησης του Ο.Σ.Ε. και του ξεπουλήματος της περιουσίας του.
Οι διαδηλωτές – που έφθασαν γύρω στη 1 το μεσημέρι στο Σταθμό του Ο.Σ.Ε. (με το τρένο, παρακαλώ!), προερχόμενοι από Βόλο, Λαμία και Αθήνα – μοίρασαν ενημερωτικό υλικό με τις θέσεις τους, συναντήθηκαν με συνδικαλιστές του Οργανισμού από τη Λάρισα και ενημέρωσαν εκατοντάδες επιβάτες, που εκείνη την ώρα βρίσκονταν στις αποβάθρες.
Σε σχετικές δηλώσεις της προς τα τοπικά Μ.Μ.Ε., η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Ηρώ Διώτη, τόνισε ότι ο «ΣΥ.ΡΙΖ.Α. απορρίπτει κατηγορηματικά τα σχέδια της κυβέρνησης για τον Ο.Σ.Ε. Συμφωνεί με την εκτίμηση των εργαζομένων ότι είναι σχέδιο διάλυσης – ξεπουλήματός του.
Το μέλλον του σιδηρόδρομου στη χώρα μας και η ύπαρξη του Ο.Σ.Ε. ως Ενιαίας, Δημόσιας επιχείρησης στην υπηρεσία της κοινωνίας και των εργαζομένων, είναι κατ’ εξοχήν πολιτικό ζήτημα και κοινωνικό ζήτημα.
Σαν πολιτικό ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλες τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας. Σαν κοινωνικό πρέπει να συσπειρώσει όλους τους κοινωνικούς φορείς (συλλόγους, Αυτοδιοίκηση, οργανώσεις, συνδικάτα κ.ά.).
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. καταθέτει τις προτάσεις του και καλεί πολιτικά κόμματα και τους κοινωνικούς φορείς σε διάλογο και δράσεις πάνω σε αυτές».
Όσον αφορά στις συγκεκριμένες προτάσεις του συμμαχικού σχηματισμού για τον Ο.Σ.Ε., κωδικοποιούνται ως εξής:
– Να αποκρουστούν οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Το μικρό, τερματικό, μη σύγχρονο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν πρέπει και δεν μπορεί να μπει στη λογική της απελευθέρωσης.
– Να διαλυθούν άμεσα όλες οι θυγατρικές που μόνο χρέη εισφέρουν. Ο Ο.Σ.Ε. να ξαναγίνει ενιαία επιχείρηση Κοινής Ωφέλειας με κοινωνικό έλεγχο.
– Διοικητική αναδιάρθρωση του Ο.Σ.Ε. Διαφάνεια, απεξάρτηση από τον κομματικό εναγκαλισμό. Σύγχρονο οργανόγραμμα.
– Να γίνουν προσλήψεις προσωπικού με σύγχρονους κανονισμούς, που να κατοχυρώνουν τα κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα, χωρίς ελαστικότητα, χωρίς κατάργηση της 8ωρης, 5νθήμερης εργασίας. Να σταματήσει η καταστροφή και άλλων θέσεων εργασίας με την εθελούσια έξοδο.
– Να ολοκληρωθούν άμεσα τα σχέδια εκσυγχρονισμού στον ΠΑΘΕΠ – Προαστιακό και τα έργα ανακαίνισης στο περιφερειακό δίκτυο.
– Να συνδεθεί το θεσσαλικό δίκτυο με το δίκτυο της Δυτ. Μακεδονίας (Καλαμπάκα – Κοζάνη).
– Να τεθεί άμεσα σχέδιο εκσυγχρονισμού του περιφερειακού δικτύου.
– Να συνδεθεί το δίκτυο με τα μεγάλα λιμάνια. Δημιουργία εμπορευματικών κέντρων του Ο.Σ.Ε. Να αναπτυχθούν συνδυασμένες μεταφορές.
– Να εκσυγχρονιστούν τα μηχανοστάσια, εργοστάσια, για να ανταποκριθούν στις ανάγκες επισκευής, συντήρησης τροχαίου υλικού.
– Να εφοδιαστεί η συντήρηση γραμμής με τα απαραίτητα μηχανήματα ελέγχου γραμμής υψηλών ταχυτήτων.
– Να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του Ο.Σ.Ε. σε όφελος του ίδιου και του δημόσιου συμφέροντος.
– Να εξοφληθούν τα χρέη (7 δισ. ευρώ) του Δημοσίου προς τον Ο.Σ.Ε. και το κράτος στο εξής να εκπληρώνει στο ακέραιο τις υποχρεώσεις του.
Η άμεση εφαρμογή των παραπάνω προτάσεων θα αλλάξει προς το καλύτερο όλα τα δεδομένα του Ο.Σ.Ε. Θα του επιτρέψουν να εξετάσει τις δυνατότητες επέκτασής του με την κατασκευή του Δυτικού Άξονα και της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ένας άλλος σιδηρόδρομος είναι εφικτός.
Δημοσιεύθηκε στην Ελευθερία Λάρισας, Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2010