Της Ρένας Δούρου, Δημοσιεύθηκε στο pesotithesgr.blogspot.com, 5 Αυγούστου 2011
Μετείχα πρόσφατα στην πρωινή εκπομπή του Alter, «Στο ρυθμό της ημέρας», για το σχολιασμό της καθημερινότητας.
Στο επίκεντρο – τι άλλο; – η παρατεινόμενη απεργία των οδηγών ταξί και η στάση του αρμόδιου υπουργού, κ. Γ. Ραγκούση.
Στο πάνελ, μεταξύ των προσκεκλημένων, ήταν κι ένας νέος άνθρωπος, οδηγός ταξί, που με εύγλωττο τρόπο περιέγραφε το πόσα χρήματα του στοίχισε η αγορά της άδειάς του και το πώς σε λίγο, αν υλοποιηθούν οι χειρισμοί της κυβέρνησης, θα ζητήσει να τον βοηθήσουν οι συνταξιούχοι γονείς του.
Μιλούσε ήρεμα, χωρίς δραματικούς τόνους, ωστόσο περιέγραφε μια κατάσταση που είναι κοινή για πολλούς συναδέλφους του, αυτούς που είναι η πλειοψηφία κι όχι εκείνους που εκμεταλλεύονται πολλές άδειες.
Απέναντί του ο κυβερνητικός βουλευτής κ. Γ. Φραγγίδης (αντικατέστησε τον προσφάτως παραιτηθέντα κ. Φλωρίδη), προσπαθούσε, εξαιρετικά ανεπιτυχώς, να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα του «εξαφανισμένου» – μόλις μία δημόσια παρέμβαση έκανε στις 25 Ιουλίου στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ – αρμόδιου υπουργού κ. Γ. Ραγκούση.
Η γραμμή του, που βεβαίως δεν ήταν δική του αλλά εκπορευόταν από την κυβέρνηση, έφερε τη σφραγίδα της… πασοκικής αλληλεγγύης: Ότι δήθεν δηλαδή ο «δημοκρατικός» κ. Ραγκούσης κάνει διάλογο με τους (αδιάλλακτους, υπονοείται) απεργούς, ακυρώνοντας τον κακό, δήθεν μη δημοκρατικό προκάτοχό του, κ. Ρέππα…
Εύκολη μανούβρα, στα όρια του πολιτικά χυδαίου, προκειμένου να αιτιολογηθεί η προμελετημένη στάση του κ. Ραγκούση, η οποία επενδύει στην παράταση της απεργίας, τη διόγκωση της οργής και της απόγνωσης των οδηγών, με αποτέλεσμα να σημειωθεί κάποια εκτροπή, η οποία θα φέρει(επιτέλους, κατά τον κ. υπουργό και τους σχεδιασμούς του)αντιμέτωπους απεργούς και πολίτες, με τους δεύτερους να ρίχνουν στους πρώτους το ανάθεμα των ευθυνών και όχι, βεβαίως, στην κύρια υπεύθυνη, την κυβέρνηση.
Μια κυβέρνηση που δεν δίστασε να πει δημόσια ψέματα, ότι δήθεν την απελευθέρωση που προωθεί ο κ. Ραγκούσης, και η οποία οδηγεί άμεσα στην καρτελοποίηση του επαγγέλματος και στην προοδευτική εξαθλίωση των οδηγών, την επιβάλλει… κοινοτική οδηγία και/ή η Τρόικα!
Ψέμα στο ψέμα, και ο καθόλα συμπαθής κ. Φραγγίδης, όπως και οι άλλοι συνάδελφοί του, να είναι υποχρεωμένοι να παίξουν το ρόλο του ιμάντα σε έναν απολύτως επικίνδυνο σχεδιασμό του κ. Ραγκούση.
Γιατί ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού, που ανήκει στο στενό του περιβάλλον, ούτε ανίκανος ούτε άσχετος είναι: Επίτηδες άνοιξε το θέμα μεσούσης της τουριστικής περιόδου. Έτσι, για μεγαλύτερη ένταση, για καλύτερη «μετωπική» σύγκρουση των απεργών με όσο το δυνατόν περισσότερες κοινωνικές ομάδες, με επαγγελματίες του τουρισμού, ταξιδιώτες, απλούς πολίτες.
Παράλληλα, η συντήρηση της απεργίας μέσω της κυβερνητικής αδιαλλαξίας, λειτουργεί και ως αντιπερισπασμός: Μόλις την Τρίτη ο κ. Βενιζέλος έφερε στη Βουλή πολυνομοσχέδιο που φέρνει τα πάνω κάτω, από τον τουρισμό έως τις συντάξεις. Τα δελτία των 8 όμως θα εστιάσουν στην τελευταία εξέλιξη του «μετώπου» των ταξιτζήδων…
Ο κ. Ραγκούσης παίζει ηθελημένα και εν γνώσει του με τη φωτιά και γι’ αυτό το επικίνδυνο παιχνίδι που έχει στήσει σε βάρος των οδηγών ταξί και στις πλάτες μας, πρέπει να το καταγγείλουμε απερίφραστα, βάζοντας επίσης στο «κάδρο» των ευθυνών και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, που καλύπτει απόλυτα τον εξ απορρήτων εδώ και χρόνια στενό του συνεργάτη.
Ο κ. Γ. Παπανδρέου ΓΝΩΡΙΖΕΙ τους ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ του ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ κ. Ραγκούση και τους εγκρίνει. Διαφορετικά, θα είχε εδώ και μέρες απαιτήσει την παραίτησή του…
Άρα ο κ. πρωθυπουργός είναι ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΣ για ό,τι συμβεί.