fbpx

Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ τη στάση της κυβέρνησης απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις στην Κάσο

Παραχώρησε η Ελλάδα κυριαρχικά δικαιώματα στην Τουρκία;” Σε αυτό μείζονος σημασίας ερώτημα καλούν τον Υπουργό Εξωτερικών να απαντήσει οι βουλεύτριες και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ, με επικεφαλής τον Πρόεδρο της ΚΟ, Σωκράτη Φάμελλο, ύστερα από πρωτοβουλία της Ρένας Δούρου. Αφορμή το πρόσφατο επεισόδιο του ερευνητικού πλου του ιταλικού πλοίου IEVOLI Relume.

Οι πληροφορίες που έρχονται στη δημοσιότητα, δημιουργούν κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την πραγματική στάση της κυβέρνησης έναντι της κλιμακούμενης και σχεδιασμένης τουρκικής επιθετικότητας και συστηματικής αμφισβήτησης της κυριαρχίας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων και των αρμοδιοτήτων της χώρας μας. Ορισμένα μάλιστα ΜΜΕ περιγράφουν την κρίση της 22ας και 23ης Ιουλίου ως ‘νέα Ίμια’ σε βάρος της Ελλάδας με τα τουρκικά ΜΜΕ να ισχυρίζονται ότι οι έρευνες ολοκληρώθηκαν με την άδεια των… τουρκικών αρχών!

Οι βουλεύτριες και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ αναφέρονται σε δημοσίευμα της Χουριέτ όπου γίνεται λόγος για “ιστορικό βήμα”, καθώς οι “ελληνικές Αρχές ζήτησαν άδεια από την Άγκυρα για τις δραστηριότητες του πλοίου πόντισης καλωδίων”, χαρακτηρίζοντας το αίτημα αυτό “ως αποδοχή από την Ελλάδα των ζωνών θαλάσσιας δικαιοδοσίας” και θυμίζουν τις ευχαριστίες που, σύμφωνα με την Καθημερινή, απηύθυνε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας προς την ελληνική και την ιταλική κυβέρνηση “για τον σεβασμό τους στη θαλάσσια δικαιοδοσία μας και τη συνεργασία τους”, θέτοντας 9 συγκεκριμένα ερωτήματα προς τον Υπουργό Εξωτερικών και ζητώντας να αποδοθούν τα μηνύματα επικοινωνίας που αντάλλαξε σε όλη τη διάρκεια του ερευνητικού πλου ο καπετάνιος του ιταλικού.

9 ερωτήματα προς απάντηση από τον Υπουργό Εξωτερικών

Συγκεκριμένα ζητούν απόν τον κ. Γεραπετρίτη να απαντήσει:

  1. Σε τι συνίστατο η «συνεργασία» της ελληνικής κυβέρνησης (και της ιταλικής) με την τουρκική, για την οποία η τουρκική πλευρά εξέφρασε τις ευχαριστίες της;
  2. Ζήτησε άδεια η ελληνική κυβέρνηση από την τουρκική για την πόντιση καλωδίων στην Κάσο, αποδεχόμενη ζώνες θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας;
  3. Απαντήθηκε ρητά επί του πεδίου και από το ΥΠΕΞ, ότι η Τουρκία παραβιάζει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην ελληνική ΑΟΖ;
  4. Πήρε άδεια ο Ιταλός καπετάνιος ή η Ιταλία από την τουρκική πλευρά;
  5. Ανέβηκε στο ιταλικό πλοίο Τούρκος οδηγός / πλοηγός;
  6. Η κυβέρνηση, με την παθητική της στάση, απεμπόλησε τη νόμιμη, επίσημα αναρτημένη στον αρμόδιο επίσημο πίνακα του ΟΗΕ, επίσημη και εν ισχύ διεθνώς οριοθετημένη ελληνική ΑΟΖ με την οριοθέτηση που έχει γίνει με την Αίγυπτο μεταξύ 26ου και 28ου μεσημβρινού;
  7. Υπήρξε ελληνική ανακλητική NAVTEX, η οποία να ακυρώνει την παράτυπη τουρκική αντί-NAVTEX σύμφωνα με την οποία η ΑΟΖ της Ελλάδας στη συγκεκριμένη περιοχή ανήκει στην αρμοδιότητα της Τουρκίας;
  8. Με δεδομένο ότι από την εκλογή της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, η Τουρκία έχει κλιμακώσει την παράνομη αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, της κυριαρχίας της χώρας μας, η κυβέρνηση σκοπεύει να εγκαταλείψει την παθητική στάση, να λάβει μέτρα για την καταγγελία της στάσης της Τουρκίας, την διεθνοποίηση της κατάστασης αυτής και την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία για τις κατάφωρες παραβιάσεις του Δικαίου της Θάλασσας και του ευρωπαϊκού δικαίου;
  9. Υπάρχει συγκεκριμένη εθνική στρατηγική αντιμετώπισης των τουρκικών προκλήσεων που βαίνουν κλιμακούμενες στα «ήρεμα νερά του Αιγαίου», παραβιάζοντας τη Διακήρυξη των Αθηνών;

Αναλυτικά

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

Προς τον κ. Υπουργό Εξωτερικών

Θέμα: Παραχώρησε η Ελλάδα κυριαρχικά δικαιώματα στην Τουρκία;

Με αφορμή την κρίση της Κάσου

Όσο περνούν οι ημέρες πολλαπλασιάζονται οι πληροφορίες / αποκαλύψεις σε ελληνικά και τουρκικά ΜΜΕ σχετικά με την περικύκλωση της Κάσου από 5 τουρκικά πολεμικά σκάφη κατά τον ερευνητικό πλου του ιταλικού πλοίου IEVOLI Relume για την πόντιση καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου. Το πλοίο κινήθηκε στη βάση Navtex του σταθμού Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού και ύστερα από την περικύκλωσή του από τα τουρκικά πολεμικά, επέστρεψε στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Οι πληροφορίες που έρχονται στη δημοσιότητα, δημιουργούν κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την πραγματική στάση της κυβέρνησης έναντι της κλιμακούμενης και σχεδιασμένης τουρκικής επιθετικότητας και συστηματικής αμφισβήτησης της κυριαρχίας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων και των αρμοδιοτήτων της χώρας μας. Ορισμένα μάλιστα ΜΜΕ περιγράφουν την κρίση της 22ας και 23ης Ιουλίου ως «νέα Ίμια» σε βάρος της Ελλάδας με τα τουρκικά ΜΜΕ να ισχυρίζονται ότι οι έρευνες ολοκληρώθηκαν με την άδεια των… τουρκικών αρχών!

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Χουριέτ «η μικρής διάρκειας ένταση με την Ελλάδα στο Αιγαίο επέφερε ένα ιστορικό βήμα. Οι ελληνικές Αρχές ζήτησαν άδεια από την Άγκυρα για τις δραστηριότητες του πλοίου πόντισης καλωδίων. Το ιστορικό αίτημα για άδεια σχολιάστηκε ως αποδοχή από την Ελλάδα των ζωνών θαλάσσιας δικαιοδοσίας». Ενώ σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή το τουρκικό υπουργείο Άμυνας απηύθυνε ευχαριστίες προς την ελληνική και την ιταλική κυβέρνηση“για τον σεβασμό τους στη θαλάσσια δικαιοδοσία μας και τη συνεργασία τους”.

Επειδή γίνεται σχεδόν καθημερινά φανερό ότι η Τουρκία προωθεί ενεργά το επιθετικό, αναθεωρητικό αφήγημα της Γαλάζιας Πατρίδας με στόχο την αμφισβήτηση, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου, της κυριαρχίας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων και των αρμοδιοτήτων της χώρας μας,

Επειδή η κυβέρνηση δια στόματος του Υπουργού Εξωτερικών, στη δήλωσή του, στις 27/7, στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», επιχειρεί να κατασκευάσει μια παράλληλη πραγματικότητα στο πλαίσιο επιχείρησης υποβάθμισης του επεισοδίου και των συνεπειών του, γεγονός που υποτιμά, πέρα από τη νοημοσύνη των πολιτών, και την τουρκική επιθετικότητα,

Επειδή η τουρκική κυβέρνηση εργαλειοποιεί προς όφελος της την Διακήρυξη των Αθηνών η Αθήνα προτάσσει τα «ήσυχα νερά» στο Αιγαίο υποβαθμίζοντας συστηματικά τις παραβιάσεις που γίνονται σε βάρος της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας,

Επειδή η απάντηση, και μάλιστα μέσω πηγών, του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας – «ουδείς ‘σεβασμός’ επεδείχθη ή θα επιδειχθεί στο μέλλον από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στη νομίμως οριοθετημένη ζώνη Ελλάδας – Αιγύπτου» – είναι ολοφάνερα ανεπαρκής με την Κυβερνηση να μην απαντά με σαφήνεια στο αν απαντήθηκαν ευθέως και άμεσα οι παράνομες αιτιάσεις των τουρκικών πολεμικών πλοίων για την ελληνική ΑΟΖ και αν ζήτησε άδεια για την πόντιση καλωδίων στην Κάσο,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  1. Σε τι συνίστατο η «συνεργασία» της ελληνικής κυβέρνησης (και της ιταλικής) με την τουρκική, για την οποία η τουρκική πλευρά εξέφρασε τις ευχαριστίες της;
  2. Ζήτησε άδεια η ελληνική κυβέρνηση από την τουρκική για την πόντιση καλωδίων στην Κάσο, αποδεχόμενη ζώνες θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας;
  3. Απαντήθηκε ρητά επί του πεδίου και από το ΥΠΕΞ, ότι η Τουρκία παραβιάζει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην ελληνική ΑΟΖ;
  4. Πήρε άδεια ο Ιταλός καπετάνιος ή η Ιταλία από την τουρκική πλευρά;
  5. Ανέβηκε στο ιταλικό πλοίο Τούρκος οδηγός / πλοηγός;
  6. Η κυβέρνηση, με την παθητική της στάση, απεμπόλησε τη νόμιμη, επίσημα αναρτημένη στον αρμόδιο επίσημο πίνακα του ΟΗΕ, επίσημη και εν ισχύ διεθνώς οριοθετημένη ελληνική ΑΟΖ με την οριοθέτηση που έχει γίνει με την Αίγυπτο μεταξύ 26ου και 28ου μεσημβρινού;
  7. Υπήρξε ελληνική ανακλητική NAVTEX, η οποία να ακυρώνει την παράτυπη τουρκική αντί-NAVTEX σύμφωνα με την οποία η ΑΟΖ της Ελλάδας στη συγκεκριμένη περιοχή ανήκει στην αρμοδιότητα της Τουρκίας;
  8. Με δεδομένο ότι από την εκλογή της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, η Τουρκία έχει κλιμακώσει την παράνομη αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, της κυριαρχίας της χώρας μας, η κυβέρνηση σκοπεύει να εγκαταλείψει την παθητική στάση, να λάβει μέτρα για την καταγγελία της στάσης της Τουρκίας, την διεθνοποίηση της κατάστασης αυτής και την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία για τις κατάφωρες παραβιάσεις του Δικαίου της Θάλασσας και του ευρωπαϊκού δικαίου;
  9. Υπάρχει συγκεκριμένη εθνική στρατηγική αντιμετώπισης των τουρκικών προκλήσεων που βαίνουν κλιμακούμενες στα «ήρεμα νερά του Αιγαίου», παραβιάζοντας τη Διακήρυξη των Αθηνών;

Παρακαλούμε, τέλος, όπως αποδοθούν τα μηνύματα επικοινωνίας που αντάλλαξε σε όλη τη διάρκεια του ερευνητικού πλου ο καπετάνιος του ιταλικού IEVOLI Relume.

Οι ερωτώντες Βουλεύτριες / Βουλευτές

Φάμελλος Σωκράτης

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Τζάκρη Θεοδώρα

Ακρίτα Έλενα

Αποστολάκης Ευάγγελος

Αυλωνίτης Αλέκος

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γιώργος

Γεροβασίλη Όλγα

Γιαννούλης Χρήστος

Ζαμπάρας Μιλτιάδης

Ηλιόπουλος Όθων

Θρασκιά Ουρανία

Καλαματιανός Διονύσης

Καραμέρος Γιώργος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κεδίκογλου Συμεών

Κόκκαλης Βασίλης

Κοντοτόλη Μαρίνα

Λινού Αθηνά

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χάρης

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Παπαηλιού Γιώργος

Παππάς Νίκος

Παππάς Πέτρος

Πούλου Γιώτα

Σαρακιώτης Γιάννης

Τσίπρας Αλέξης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γιώργος

Share This