fbpx

Αναφορά της Ρ. Δούρου και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. προς τον Υπουργό Παιδείας

Την ανάγκη να συνεχίσει τη λειτουργία του το Τμήμα της Κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Γ τάξη του 2ου Γενικού Λυκείου Αγίας Βαρβάρας, όπως ζητά με σχετική του επιστολή προς την Υφυπουργό Παιδείας ο Δημαρχος της πόλης, φέρνουν στη Βουλή με Αναφορά τους προς τον Υπουργό Παιδείας, βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., με πρωτοβουλία της Ρένας Δούρου. Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος κ. Λ. Μίχος ζητά να μην λειτουργήσει η λογική του όμορου δήμου και να κάνει το υπουργείο δεκτή την έγκριση και την αποδοχή και του συγκεκριμένου Τμήματος της Γ τάξης του 2ου ΓΕΛ, με 13 μαθητές όπως γίνεται με την αντίστοιχη του 1ου ΓΕΛ με 14 μαθητές. Να μην σταλούν δηλαδή, όπως φημολογείται έντονα στην εκπαιδευτική κοινότητα, στο πλαίσιο της λογικής του όμορου δήμου, οι 13 μαθητές του 2ου ΓΕΛ σε σχολείο γειτονικού δήμου, που διαθέτει και αντίστοιχο τμήμα και κενές θέσεις.

Ζητείται έτσι η αποδοχή και η έγκριση της λειτουργίας του Τμήματος καθώς η απόρριψή του παραβιάζει, όπως τονίζεται στην επιστολή, την ισότητα των συνθηκών μάθησης, τις βασικές παιδαγωγικές αρχές αλλά και την ίδια τη λογική.

Αναλυτικά

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Για τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Ανάγκη συνέχισης της λειτουργίας του Τμήματος της Κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Γ τάξη του 2ου ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας

Η Βουλεύτρια Β2 Δυτικής Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ειρήνη (Ρένα) Δούρου καταθέτει προς τον κ. Υπουργό Παιδείας επιστολή του Δημάρχου Αγίας Βαρβάρας κ. Σπ. Μίχου προς την Υφυπουργό Παιδείας, με θέμα την ανάγκη συνέχισης της λειτουργίας του Τμήματος της Κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Γ τάξη του 2ου Γενικού Λυκείου Αγίας Βαρβάρας.

Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος ζητά να μην λειτουργήσει η λογική του όμορου δήμου και να κάνει το υπουργείο δεκτή την έγκριση και την αποδοχή και του συγκεκριμένου Τμήματος της Γ τάξης του 2ου ΓΕΛ, με 13 μαθητές όπως γίνεται με την αντίστοιχη του 1ου ΓΕΛ με 14 μαθητές. Να μην σταλούν δηλαδή, όπως φημολογείται έντονα στην εκπαιδευτική κοινότητα, στο πλαίσιο της λογικής του όμορου δήμου, οι 13 μαθητές του 2ου ΓΕΛ σε σχολείο γειτονικού δήμου, που διαθέτει και αντίστοιχο τμήμα και κενές θέσεις. “Εκτός από το γεγονός ότι αυτό θα ήταν μια αδιανόητη απόφαση και πολύ σκληρή έως κυνική, θα ήταν παράδοξο να θεωρηθεί όμορο σχολείο ένα σχολείο γειτονικού δήμου, όπου κι αν βρίσκεται!”, παρατηρεί στην επιστολή του Δήμαρχος, εξηγώντας : “πιστεύουμε ότι το πνεύμα του νομοθέτη, σχετικά με τα όμορα σχολεία, στο πλαίσιο του εξορθολογισμού, δεν ήταν η ταλαιπωρία και εξουθένωση των μαθητών!”. Ο ίδιος προσθέτει ότι το Υπουργείο θα πρέπει να συνυπολογίσει “εκτός από τη μεγάλη απόσταση, σπατάλη χρόνου και επικινδυνότητα, την ψυχολογική αναστάτωση των μαθητών σε μια κρίσιμη περίοδο της ζωής τους κατά την οποία πρέπει να εξασφαλιστεί ηρεμία και ασφάλεια ώστε απρόσκοπτα να προετοιμαστούν για τις Πανελλήνιες εξετάσεις”. Ζητείται έτσι η αποδοχή και η έγκριση της λειτουργίας του Τμήματος καθώς η απόρριψή του παραβιάζει, όπως τονίζεται στην επιστολή, την ισότητα των συνθηκών μάθησης, τις βασικές παιδαγωγικές αρχές αλλά και την ίδια τη λογική.

Παρακαλούμε για την απάντηση και τις δικές σας ενέργειες

Αθήνα, 17/ 9 /2024

Οι καταθέτοντες Βουλευτές & Βουλεύτριες

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Ακρίτα Έλενα

Αποστολάκης Ευάγγελος

Θρασκιά Ουρανία

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παπαηλιού Γιώργος

Πούλου Παναγιώτα

Η επιστολή του Δημάρχου Αγ. Βαρβάρας προς την Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Αξιότιμη κα Υφυπουργέ,

Η πόλη μας διαθέτει, όπως γνωρίζετε, δύο Γενικά Λύκεια. Στην υπ’ αριθμ. 101210/Δ2/06-09-2024 απόφασή σας με θέμα «Κατά παρέκκλιση έγκριση ολιγομελών τμημάτων…» εγκρίνατε το τμήμα της Κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Γ τάξη του 1ου ΓΕΛ με 14 μαθητές αλλά όχι το αντίστοιχο του 2ου ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας με αριθμό μαθητών 13.

Το ερώτημα είναι τι θα γίνουν οι 13 αυτοί μαθητές του 2ου ΓΕΛ. Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι θα πάνε στο 1ο ΓΕΛ το οποίο είναι όμορο αλλά στην περίπτωση αυτή, όπως μαθαίνουμε, θα σχηματιζόταν τμήμα 27 μαθητών και θα έπρεπε και πάλι να δημιουργηθεί δεύτερο τμήμα.

Συζητείται, λοιπόν, έντονα από την εκπαιδευτική κοινότητα ότι είναι πιθανό να σταλούν τα παιδιά αυτά σε σχολείο γειτονικού δήμου, στη λογική του όμορου σχολείου, που διαθέτει και αντίστοιχο τμήμα και κενές θέσεις. Δηλαδή οι μαθητές μας θα πρέπει ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΠΟΛΗ για να πάνε σχολείο; Εκτός από το γεγονός ότι αυτό θα ήταν μια αδιανόητη απόφαση και πολύ σκληρή έως κυνική, θα ήταν παράδοξο να θεωρηθεί όμορο σχολείο ένα σχολείο γειτονικού δήμου, όπου κι αν βρίσκεται!

Άλλωστε πιστεύουμε ότι το πνεύμα του νομοθέτη, σχετικά με τα όμορα σχολεία, στο πλαίσιο του εξορθολογισμού, δεν ήταν η ταλαιπωρία και εξουθένωση των μαθητών!

Στην απόφασή σας θα πρέπει να σκεφτείτε και να συνυπολογίσετε, εκτός από τη μεγάλη απόσταση, σπατάλη χρόνου και επικινδυνότητα, την ψυχολογική αναστάτωση των μαθητών σε μια κρίσιμη περίοδο της ζωής τους κατά την οποία πρέπει να εξασφαλιστεί ηρεμία και ασφάλεια ώστε απρόσκοπτα να προετοιμαστούν για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν νομίζουμε ότι σας αφήνουν αδιάφορη οι συνέπειες μιας τέτοιας επιλογής.

Λάβετε δε υπόψη σας ότι είναι άδικο σε σχέση με συμμαθητές τους αυτοί να ταλαιπωρούνται τόσο πολύ γιατί λείπει ένας ή δύο μαθητές για να εγκρίνετε το τμήμα! Μια τέτοια απόφαση καταστρατηγεί ακόμη και την ισότητα των συνθηκών μάθησης.

Θα παρακαλούσαμε για την αποδοχή και έγκριση της λειτουργίας του τμήματος διότι οτιδήποτε άλλο αντιβαίνει όχι μόνο στις βασικές παιδαγωγικές αρχές αλλά και στην ίδια τη λογική και δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε ούτε μπορεί να γίνει αποδεκτό από τη δημοτική αρχή, το δημοτικό συμβούλιο αλλά και τους κατοίκους της πόλης μας.

Share This