Την ανάγκη άμεσης εύρεσης κατάλληλου χώρου στέγασης για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λύκειου Ιλίου (ΕΝΕΕΓΥΛ), μιας σημαντικής δομής Ειδικής Αγωγής, που εξυπηρετεί και τους δήμους Αγ. Αναργύρων-Καματερού και Πετρούπολης, φέρνουν στη Βουλή, με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Υγείας και Υποδομών και μεταφορών, βουλευτές και βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., με πρωτοβουλία της Ρένας Δούρου.
Συγκεκριμένα, η λειτουργία του Γυμνασίου του ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου δεν έχει καταστεί δυνατή εδώ και 5 χρόνια από τότε που το Ειδικό ΕΠΑΛ (με την Υπουργική Απόφαση 102535/2019) μετατράπηκε σε Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο, με αποτέλεσμα οι μαθητές του Ιλίου και των όμορων Δήμων να είναι αναγκασμένοι να φοιτούν στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσής του Δήμου τους, χωρίς να έχουν την απαραίτητη στήριξη που προσφέρουν οι δομές της Ειδικής Αγωγής στους μαθητές τους. Επιβαρυντικό είναι επίσης το γεγονός ότι πλέον το ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου, που από το 2016 δεχόταν μαθητές από τους Δήμους Ιλίου, Αγ. Αναργύρων – Καματερού και Πετρούπολης, δεν διαθέτει τη δυνατότητα εγγραφής μαθητών από άλλους Δήμους πλην του Δήμου Περιστερίου λόγω υπέρβασης κατά πολύ του προβλεπόμενου αριθμού μαθητών…
Υπενθυμίζεται ότι στα ΕΝΕΕΓΥΛ “φοιτούν ύστερα από σχετική γνωμάτευση του ΚΕΣΥ (νυν ΚΕΔΑΣΥ) μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές, ανάγκες ή/και αναπηρία. Το δε προφίλ των μαθητών του ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία δεν διαφοροποιείται από αυτό των άλλων ΕΝΕΕΓΥΛ. Επομένως τα κινητικά προβλήματα δεν αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την εγγραφή κάποιου μαθητή στο ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου.
Σε αυτό το πλαίσιο οι βουλευτές και οι βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., αφού παρατηρήσουν ότι παρατεινόμενη μη λειτουργία του Γυμνασίου του ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου συνιστά διάκριση σε βάρος των μαθητών του Δήμου και ότι το ΕΝΕΕΓΥΛ οφείλει να εγγράφει όλο το μαθητικό πληθυσμό του Δήμου ο οποίος διαθέτει γνωμάτευση του 2ου ΚΕΔΑΣΥ Γ΄ Αθήνας με έδρα το Ίλιον, που προτείνει τη φοίτηση μαθητή σε ΕΝΕΕΓΥΛ, θέτουν τέσσερα ερωτήματα στους Υπουργούς.
Συγκεκριμένα ρωτούν τι θα πράξουν προκειμένου να εξευρεθεί άμεσα χώρος για να στεγαστεί και να λειτουργήσει κανονικά σε πλήρη ανάπτυξη ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου, αν έχει καταρτισθεί ειδικό κτιριολογικό πρόγραμμα για τα ανωτέρω σχολεία και πότε αυτό επικαιροποιήθηκε για τελευταία φορά. Ρωτούν επίσης αν έχει γίνει έλεγχος των κτηρίων στα οποία στεγάζονται παρόμοια σχολεία ανά την ελληνική επικράτεια προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση ή όχι του συγκεκριμένου κτιριολογικού προγράμματος. Τέλος θέτουν το ερώτημα σε ποιες ενέργειες έχει προβεί έως και σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας, στο οποίο υπάγεται το Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης για την κατάλληλη διαμόρφωση του παραχωρηθέντος χώρου προκειμένου αυτό να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μαθητών του.
Αναλυτικά η Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Υγείας, Υποδομών και μεταφορών
Θέμα: Ανάγκη άμεσης εύρεσης χώρου στέγασης του ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου
Εδώ και 5 χρόνια, από τότε που το Ειδικό ΕΠΑΛ (με την Υπουργική Απόφαση 102535/2019) μετατράπηκε σε Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ιλίου (ΕΝΕΕΓΥΛ), μια σημαντική δομή Ειδικής Αγωγής, δεν έχει καταστεί δυνατή η λειτουργία του Γυμνασίου του ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου λόγω έλλειψης διδακτηρίου ικανού να στεγάσει όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου του με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία, τις μαθήτριες, τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς, όχι μόνο του δήμου Ιλίου αλλά και των Δήμων Αγ. Αναργύρων-Καματερού και Πετρούπολης.
Έτσι, σήμερα, το αποτέλεσμα είναι ότι, με δεδομένο ότι το Γυμνάσιο αποτελεί υποχρεωτική εκπαίδευση, οι μαθητές του Ιλίου και των όμορων Δήμων είναι αναγκασμένοι να φοιτούν στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσής του Δήμου τους, χωρίς να έχουν την απαραίτητη στήριξη που προσφέρουν οι δομές της Ειδικής Αγωγής στους μαθητές τους. Σημειώνεται δε ότι το ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου, που από το 2016 δεχόταν μαθητές από τους Δήμους Ιλίου, Αγ. Αναργύρων – Καματερού και Πετρούπολης, πλέον, δεν διαθέτει τη δυνατότητα εγγραφής μαθητών από άλλους Δήμους πλην του Δήμου Περιστερίου λόγω υπέρβασης κατά πολύ του προβλεπόμενου αριθμού μαθητών.
Σημειώνεται ότι στα ΕΝΕΕΓΥΛ φοιτούν, ύστερα από σχετική γνωμάτευση του ΚΕΣΥ (νυν ΚΕΔΑΣΥ), μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές, ανάγκες ή/και αναπηρία. Το δε προφίλ των μαθητών του ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δεν διαφοροποιείται από αυτό των άλλων ΕΝΕΕΓΥΛ. Επομένως, τα κινητικά προβλήματα δεν αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την εγγραφή κάποιου μαθητή στο ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου.
Υπενθυμίζεται ότι με την 102535/2019 Υπουργική Απόφαση, το Ειδικό ΕΠΑΛ Ιλίου μετατράπηκε σε ΕΝΕΕΓΥΛ με τους εξής τομείς και ειδικότητες:
- Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με Ειδικότητα: Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών.
- Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας με Ειδικότητα: Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών.
- Τομέας Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας με Ειδικότητα Βοηθός Οδοντοτεχνίτη.
Επειδή η πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων, χωρίς διακρίσεις,
Επειδή η παρατεινόμενη μη λειτουργία του Γυμνασίου του ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου συνιστά διάκριση σε βάρος των μαθητών του Ιλίου,
Επειδή το ΕΝΕΕΓΥΛ οφείλει να εγγράφει όλο το μαθητικό πληθυσμό του Δήμου Ιλίου που διαθέτει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΑΣΥ (2ο ΚΕΔΑΣΥ Γ΄ Αθήνας με έδρα το Ίλιον) το οποίο προτείνει τη φοίτηση μαθητή σε ΕΝΕΕΓΥΛ,
Ερωτώνται κατ’ αρμοδιότητα οι Υπουργοί
- Τι συγκεκριμένα θα πράξουν προκειμένου να εξευρεθεί άμεσα χώρος για να στεγαστεί και να λειτουργήσει κανονικά σε πλήρη ανάπτυξη το ΕΝΕΕΓΥΛ Ιλίου;
- Έχει καταρτισθεί ειδικό κτιριολογικό πρόγραμμα για τα εν θέματι σχολεία; Πότε αυτό επικαιροποιήθηκε για τελευταία φορά;
- Έχει γίνει έλεγχος των κτηρίων στα οποία στεγάζονται παρόμοια σχολεία ανά την ελληνική επικράτεια προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση ή όχι του συγκεκριμένου κτιριολογικού προγράμματος;
- Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί έως και σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας, στο οποίο υπάγεται το Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης, για την κατάλληλη διαμόρφωση του παραχωρηθέντος χώρου προκειμένου αυτό να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μαθητών του;
Οι Ερωτώσες Βουλεύτριες και οι Ερωτώντες Βουλευτές
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Ακρίτα Έλενα
Αποστολάκης Ευάγγελος
Ζαμπάρας Μιλτιάδης
Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Πέτρος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)